2013. április 23., kedd

Maxima vs. Maxima

2013. április

Jövő héten Hollandiában nagy esemény lesz: Beatrix királynő megy, Willem-Alexander jön. Április 30-an lesz a koronázás. 1949 óta április 30-a ünnepnap Hollandiában. A királynő születésnapját ünneplik. A hollandok ilyenkor narancssárga ruhában, sálban, kalapban tömegesen kivonulnak az utcára sörözni. ( Beatrix január 31-en született. Édesanyja, Julianna, született április 30-án. Mivel ez egy "kint a szabadban ünnepelt" esemény, Beatrix úgy döntött, maradjon április 30. )

Ha valaki eddig nem tudta, a hollandok azért öltöznek mindig narancssárgába ( és nem piros-fehér-kék-be, mint a zászló ), mert a királyi család "vezetékneve" van Oranje, azaz narancssárga.

Tehát Willem-Alexander király lesz, felesége Maxima, pedig királyné. Valamiért ( ellentétben a legtöbb emberrel ) eddig én nem kedveltem Maxima-t. Hogy pontosan miért nem, azt nem is tudnám megmondani. A boldogság művészete könyvben azt olvastam, hogy sokszor vkit azért nem kedvelünk, mert a különbségekre összpontosítunk, ahelyett, hogy a hasonlóságokat keresnénk. Úgyhogy most probálom először felsorolni a különbségeket:

-Maxima szőke, én barna
-ő magas, én átlagos
-ő gazdag családból való, én nem ( Maxima apja mezőgazdasági miniszter volt Argentínában a katonai diktatura ideje alatt. Éppen ezért ő nem is jöhetett anno a lánya esküvőjére. És most sem lesz ott a koronázáson. )
-ő szereti a közgazdaságtant, én nem
-ő ért a gazdasági dolgokhoz, én nem
-neki könnyű munkához jutnia, nekem nem
-a legjobb divattervezők öltöztetik, engem valamiért nem
-képes végigülni egy templomi esküvőt, keresztelőt; én eddig biztos nem tudtam volna
-ő magabiztos, én nem
-ő szuper intelligens, én nem ( talán ez a három utobbi bosszant a legjobban :))) )
-ehhez hozzájön az is, hogy már párszor kiderült,  a holland királyi család sem szent, sőt!

Az utobbi napok kutató munkája eredményeként...ime a hasonlóságok:

-Maxima is külföldi
-barna szemű
-nem arrol almodozott, hogy egy banknal dolgozzon, szivesebben foglalkozott volna muveszettel
-akarcsak nekem, Maxima-nak sincs eppen Hamupipoke meretu laba:  42-es cipot hord
-mindig mosolyog v. nevet a fenykepeken ( vagy viccesen grimaszol )
-majdnem egyszerre jottunk Hollandiba
-neki is 2003-ban szuletett az elso gyereke, 2005-ben pedig a masodik ( Alex - Alexia )
-szereti a zenet, imad tancolni
-o is bika ( majus 7. - majus 17.  ) 7 evvel idosebb nalam
-egy videoban lattam, hogy o is enekli a gyerekeinek az itsy bitsy spider-t
-az elso nyilvanos szerepleset azzal kezdte, hogy beismerte: nagyon izgul

"Aki keres, talal" alapon, ezt sok mindenkivel ki lehet probalni. Marcsak azert is, mert en sem birtam elviselni azt a tudatot, hogy esetlegesen Maxima-t az irigysegem miatt nem kedvelem :).
Hiszen ez leginkabb annak a jele, hogy magammal nem vagyok/voltam kibekulve.

Ez a par masodperc felelos azert, hogy meginogtam. Meg alig beszelt hollandul, amikor az ujsagirok egy halom bonyolult kerdesere kellett valaszolgatnia az egesz orszag elott:

http://www.youtube.com/watch?v=4e-si815TfE ( 12.35 - 13.14 )

2014 majus 7.:

Egyik baratnomtol, aki olvasta ezt a bejegyzest, iden ezt az szuletesnapi ajandekot kaptam:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése